Lugemisvara

  • Raamatute lugemine ja nende analüüsimine on osa õppetööst.
  • Lugemise puhul on kõige olulisem teksti mõistmine, ümberjutustamine, oma arvamuse avaldamine ja selle põhjendamine.
  • Vaid raamatuid lugedes kohtab noor inimene korrektseid lauseid, lisaks õpib õigekeelt ning laiendab sõnavara.
  • Iga raamatu käsitlemine kestab mitu õppetundi ja selle eest saab ka mitu hinnet – sisukontroll, loovülesanded, arutelud, oma arvamuse avaldamine ja põhjendamine nii suuliselt kui ka kirjalikult jpm.
  • Raamatu lugemine õpetab aja planeerimist.
  • Kui õpilane pole raamatut läbi lugenud ega tunnis raamatu kohta ainsatki tööd teinud (ega tule ka järelvastama), ei saa trimestriks positiivset hinnet.

 

Lugemisvara (tervikteosed) 2025/26 õa

5. klass
Andrus Kivirähk „Sirli, Siim ja saladused“
Silvia Rannamaa „Kadri“
Erich Kästner „Veel üks Lotte“
Astrid Lindgren „Röövlitütar Ronja“
vabalugemine – vali siiani lugemata eakohane raamat!

6. klass
J. K. Rowling „Harry Potter ja tarkade kivi“
Christine Nöstlinger „Vahetuslaps“
Ferenc Molnar „Pál-tänava poisid“
Eno Raud „Kalevipoeg“
Leelo Tungal - luuletused
vabalugemine – vali siiani lugemata eakohane raamat!

7. klass
O. Luts „Kevade“ I ja II osa
A. Vallik „Kuidas elad, Ann?“
A. Kitzberg „Libahunt“
E. Bornhöhe „Tasuja“
H. Nõu „Pea suu!“
vabalugemine EAKOHANE noorteraamat

8. klass
D. Leesalu „Mängult on päriselt“
Juhan Liivi ja Lydia Koidula luule
S. Henno „Mina olin siin“ / W. Golding „Kärbeste jumal“
reisikiri („Minu …“ sari, G. Durrell „Minu pere ja muud loomad“ vms)
A. de Saint-Exupery „Väike prints“
vabal valikul EAKOHANE noorteraamat

9. klass 
E. M. Remarque „Läänerindel muutuseta“
K. Reimus „Haldjatants“
E. Vilde „Pisuhänd“
A. Kivirähk „Rehepapp“

 

 

Avaldatud 11.09.2023. Viimati muudetud 20.06.2025.